لوگو سایت کفش کفاش ها
دسترسی ها

دستگاه های کفاشی

دستگاه های کفاشی
صنعت کفاشی دارای تعداد زیادی دستگاه می باشد. ما در این صفحه مهمترین دستگاه های کفاشی را که برای راه اندازی تولید کفش از یک کارگاه ساده گرفته تا یک کارخانه مجهز نام میبریم.
همچنین در این صفحه، دستگاه های ضروری که برای راه اندازی حداقلی کار تولید کفش می باشد از سایر دستگاه هایی که میتوان برای راه اندازی کسب و کار آنها را نداشت به ضورت متنی تفکیک شده است.

دستگاه های کفاشی صنعتی مهم

قبل از مطالعه این صفحه ضروری است بدانید که، ما در این آموزش تنها دستگاه های صنعتی یا ابزار های مهم و مورد نیاز در کفاشی مدرن را به صورتی موردی و اشاره ای آورده ایم.

به دلیل گسترش صنعت کفش تمام موارد مهم در یک پست آموزشی جا نمیگیرد. در این آموزش تنها مهمترین دستگاه های کفاشی آورده شده است.

این مقاله آموزشی شامل ابزار ها و مواد اولیه صنعت کفش نمی باشد و تمام موارد اشاره شده در آن برای یک کارگاه یا کارخانه ضروری نمی باشد.

همچنین برخی از دستگاه ها و تکنیک های یاد شده در این مقاله آموزشی ممکن است بسیار پیشرفته باشد و در ایران مورد استفاده قرار نگیرد. استفاده ی برخی دیگر از وسایل نیز ممکن است رو به کمرنگی رفته باشند. این موارد صرفا برای اطلاع دوستاران و شاغلین صنعت کفش ایران آمده است.

دستگاه های کفاشی در یک نگاه

با گسترش روز افزون صنعت کفش و پیدایش تعداد دستگاه های کفاشی بیشمار برای کارهای مختلف، شناختن مهمترین و ضروری ترین نوع دستگاه ها کار بسیار دشواری شده است.

در این صفحه شما با انواع مدل های دستگاه تولید کفش آشنا می شوید. البته اشاره به این نکته که ممکن است برای هر نوع مدل کفشی که شما قصد طراحی آن را دارید ممکن است برخی از این دستگاه ها در کار شما مورد استفاده قرار نگیرد بسیار مهم است.

اگر شما یک تولیدی کفش کوچک دارید یا در فکر راه اندازی یک کارگاه یا کارخانه کفش باشید (به صورت کاملا صنعتی) و برای گسترش دانش خود در این زمینه نیاز به اطلاعات دارید مطالب این صفحه کاملا مناسب شما می باشد.

دستگاه های مدرن کفاشی
دستگاه های مدرن کفاشی

کاربرد دستگاه های کفاشی

شاید برای شما جالب باشد که کارگاه های کفشی وجود دارد که بدون استفاده از دستگاه های کفاشی ضروری و مرسوم اقدام به ساخت و تولید کفش میکنند. اما نکته ی بسیار مهم این است که دستگاه های ساخت کفش برای راحتی کار، کیفیت و کمیت (تعداد) مورد استفاده قرار می گیرد.

این صفحه یک مقاله مرجع در زمینه دستگاه های کفاشی می باشد. بیشتر موارد اشاره شده در این صفحه به صورت جامع در پست های مجزای سایت کفش کفاش ها آورده شده است.

دستگاه تولید زیره کفش

بیشتر تولیدی های کفش کوچک و متوسط، به دلیل بالا بودن قیمت دستگاه های تولید زیره کفش و همچنین فرایند پیچیده ی آن از داشتن این دستگاه ها در کارگاه یا کارخانه کفش خود محروم هستند.

البته دلایل دیگری مانند مکانی بزرگ، تجربه و تخصص و… علتی نداشتن این دستگاه ها در کارگاه های کفش هستند.

همچنین کارخانه های زیادی وجود دارد که تنها با داشتن این دستگاه ها کار راه اندازی کارخانه تولید زیره کفش را آغاز کرده اند.

به علت گسترده بودن و کارایی بالای دستگاه های تولید زیره کفش و همچنین تنوع بالای آنها از لحاظ نوع کارکرد و مواد های اولیه آنها، سایت کفش کفاش ها به تفکیک، برای هر کدام از مهمترین آنها یک آموزش کامل و جامع ارسال کرده است.

همچنین یک پست آموزشی درباره تمام انواع زیره کفش کاربردی در ایران و جهان در سایت کفاش ها موجود می باشد.

وجود دستگاه های تولید زیره کفش در کارگاه ها و تولیدی های کفش  مورد ضروری نمی باشد. اما استفاده از دستگاه تولید زیره کفش تعداد و تیراژ و توان تولید بسیار بالا میرود همچنین قیمت تمام شده هر جفت کفش نیز پایین می آید. همچنی برخی از انواع این دستگاه ها، کار دستگاه تولید کفی کفش را انجام میدهند که زیبایی کار را بالا میبرد.

دستگاه تزریق زیره کفش
دستگاه تزریق زیره کفش

دستگاه برش کفاشی

دستگاه های برش کفاشی یکی از ضروری ترین دستگاه های کفشی می باشد که  برای بردیدن انواع پارچه ها و مواد اولیه ی دیگر کاربرد دارند. در صنعت کفش تولید کنند ابتدا برای طرح و مدل خود یک الگو بدست می آورد. سپس این الگو را بروی کاغذ های ضخیم می کشد و برش میدهد. کاغذ های برش خورده را به کارگاه های تیغه ساز تحویل میدهند تا تیغه ی مدل کفش را تحویل بگیرند.

این تیغه ها روی پارچه یا هر جنس دیگری قرار میگیرد و با هر ضربی که دستگاه برش روی تیغه و پارچه وارد میکند چند لایه از جنس مورد نظر برش میخود. به این صورت کار تولید در تعداد و تیراژ بالا بسیار آسانتر و سریع تر انجام می شود.

در بازار انواع زیادی دستگاه برش کفاشی یا خیاطی وجود دارد. بهترین نوع دستگاه های برش کفاشی، دستگاه هیدرولیک دروازه ای می باشند و البته به دلیل قیمت بالای این نوع دستگاه، بیشتر تولید کنندگان ایرانی از این نوع دستگاه استفاده نمیکنند. در ایران هم برخی از دستگاه سازها به تولید این نوع دستگاه برش کفاشی روی آورده اند.

از دیگر مدل های دستگاه برش کفاشی میتوان به دستگاه برش هیدرولیک فکی اشاره کرد. به دلیل اینکه بزرگترین شرکت ماشین ساز اروپایی سازنده ی دستگاه های هیدرولیکی  برش کفش “اتم” نام دارد(واقع در ایتالیا)، به همین جهت اشتباها  این دستگاه ها را، دستگاه برش اتم کفاشی می نامند.

مدل دیگر دستگاه برش کفاشی، دستگاه فلکه ای می باشد که بسیار از دو مدل قبلی قدیمی تر می باشد. همچنین سرعت پایینتری نسبت به دو مدل قبلی دارد و از خطر بالایی برای افراد تازه کار برخوردار است. با این حال در بسیار از کارگاه های تولید کفش از این نوع دستگاه برش کفاشی نیز استفاده میگردد.

وجود دستگاه برش در کارگاه های تولید کفش، امری ضروری است.

دستگاه پرس برش هیدرولیک دروازه ای
دستگاه پرس برش هیدرولیک دروازه ای
دستگاه پرس برش هیدرولیک فکی
دستگاه پرس برش هیدرولیک فکی

چرخ های خیاطی یا چرخ های کفاشی

یکی دیگر از دستگاه های مهم در کارخانه های کفش، چرخ های خیاطی یا چرخ های کفاشی می باشد. به طور کلی به تمام این دستگاه ها، دستگاه دوخت و دوز گفته می شود.

سرعت این نوع چرخ ها بسیار بالا می باشد و به دلیل کارایی که دارند به آنها چرخ های دوخت صنعتی یا چرخ خیاطی صنعتی نیز گفته می شود.

به دلیل تنوع بسیار زیاد در انواع دوخت ها، چرخ های فراوانی نیز در بازار وارد شده است. شرکت های مختلف برای انواع طرح های دوخت، چرخ های زیادی را طراحی کرده اند. به دلیل ماهیت این پست، توضیح بیشتر درباره چرخ های خیاطی از حوصله ی این بحث خراج است. اما در سایت کفش کفاش ها یک مقاله ی آموزشی بسیار جامع درباره انواع چرخ های کفاشی وجود دارد که با رجوع به آن به تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد این نوع دستگاه های کفاشی پی خواهید برد.

بسته به نوع مدل طراحی شده وجود تعدادی چرخ کفاشی در تولیدی های کفش ضروری است.

چرخ زوار دوز بطر
چرخ زوار دوز بطر
چرخ دور دوز زیره کفش
چرخ دور دوز زیره کفش
چرخ خیاطی بطر یک سوزن
چرخ خیاطی بطر یک سوزن کفاشی

دستگاه خط کشی

یکی دیگر از دستگاه های کفاشی مهم مورد استفاده در تولیدی ها و کارخانه های کفش بزرگ، دستگاه خط کشی می باشد. ایرادی که در سیستم های قدیمی تولید کفش وجود داشتند این بود که در بیشتر مواقع محل اتصال رویه به زیره در لنگه های مختلف کفش های تولید شده در یک کارگاه یا کارخانه کفش با یکدیگر متفاوت بودند.

همچنین به دلیل رعایت نشدن محل دقیق خط چسب زیره، ممکن بود که مقداری از چسب بالاتر یا پایین تر از زیره باقی مانده باشد. در صورت بیرون زدن چسب از زیره حالتی سفید مانند بیرون زیره باقی میماند و در صورت پایین بودن چسب، زیره به درستی به رویه کفش متصل نمی شود.

در صورت استفاده از دستگاه خط کشی کفاشی، پس از قرار  دادن رویه های آمده روی زیره ی نمونه ی مربوط به شماره خود، یک خط برای پیشکار (فردی که زیره را به رویه کفش متصل میکند) کشیده میگردد که طبق آن خط چسب دور کار را استفاده میکند.

با اختراع دستگاه خط کشی کفاشی این معایب برطرف شد. همچنین کیفیت و زیبایی کفش های تولید شده بسیار بالا رفت.

وجود دستگاه خط کشی زیره امری ضروری نیست. اما کیفیت کفش تولید شده را به شدت بالا می برد. همچنین قیمت دستگاه های کفاشی خط کشی نسبت به کارایی آنها به صرفه است.

دستگاه پرس خط کشی
دستگاه پرس خط کشی

دستگاه پرس داغی یا فرکانس کفاشی

دستگاه فرکانس کفاشی جزو دستگاه های تولید کفش مهم محسوب میشود. وظیفه ی این دستگاه کفاشی این است که طلق های خاصی (معمولا به طلق های کاور مبل معروف است و از شماره های 0.3 – 0.5 – 0.7 استفاده میگردد) را  توسط قالب های برنجی که به زیر فکی دستگاه فرکانس وصل شده است به قسمت های مختلف کفش متصل میکند.

فرایند کار که توسط لامپی به نام لامپ خلا و جریان برقی با ولتاژ بالا به صورت لحظه ای به طلق اثابت کرده و پس از آب شدن گوشه های آن به داخل تار و پود پارچه نفوذ میکند و به صورت طرحی روی آن نقش می بندد. در برخی از این نوع روش ها از رنگ نیز برای جلوه ی زیباتر کار استفاده میشود. 

نام اصلی دستگاه فرکانس، دستگاه پرس داغی با ولتاژ بالا است که به علت شناخته شدن در صنعت کفش به نام فرکانس، ما نیز در سایت کفش کفاش ها از این نام استفاده می کنیم. همچنین کارگاه های کوچک خدماتی معمولا کنار این کار، خدمات چاپ (که معمولا فقط شامل چاپ سیلک می باشد) را نیز انجام میدهند. به این گونه کارگاه ها، چاپ و داغی نیز گفته می شود.

وجود دستگاه فرکانس کفاشی در تولیدی های کفش ضروری نیست و در صورت نیاز به این نوع طرح ها می توان از کار های خدماتی برخی افراد که این دستگاه ها را دارند استفاده کرد.

دستگاه پرس داغی - فرکانس(مدل چینی)
دستگاه پرس داغی - فرکانس(مدل چینی)

پرس باد کفاشی

یکی از مهمترین قسمت های کارگاه یا کارخانه کفش، قسمت پیشکاری آن می باشد. در این بخش رویه ی تولید شده در پسته ای دوزی به زیره کفش متصل می شود. پیشکار پس از چسب زدن به قسمت های مرتبط، و روی هم گذاشتن رویه و زیره، اتصالی موقتی را ایجاد می کند. 

برای محکم شدن کار، کفش را در دستگاه ی به نام پرس باد کفاشی قرار می دهند. دستگاه های پرس باد کفاشی اکثرا دارای تشک های چرمی بسیار مقاوم هستند که پس از شروع به کار دستگاه توسط کمپرس از باد پر میگردد و فشار بسیار زیادی را به اجزای کفش وارد میکند. این فشار زیاد علاوه بر مستحکم کردن طرح کفش، زیره را به رویه کفش متصل میکند.

البته در برخی از انواع مدل ها که زیره کار به صورت PVC یا PU می باشد ممکن است که کفش به صورت تزریق مستقیم به رویه کفش متصل شود. با این حال وجود دستگاه پرس باد کفاشی برای تولیدی های کفش امری بسیار ضروری می باشد. قیمت دستگاه های کفاشی پرس باد نیز بسیار متفاوت است. 

همچنین در این قسمت منظور اصلی دستگاهی بود که رویه را به زیره کفش متصل میکند. در ایران این فرایند توسط دستگاه پرس باد کفاشی صورت میگیرد. روش نوین این کار در شرکت ها و کارخانه های بزرگ کفش جهان مانند آدیداس، نایک و… دستگاه پرس فنری می باشد که بسیار کیفیت بالایی دارد. اما به دلیل تکنولوژی نوین و پیچیده و همچنین عدم استفاده از آن دستگاه در ایران، ما نیز به آن اشاره ای نکردیم.

پرس باد کفاشی ساده
پرس باد کفاشی ساده
پرس باد کفاشی برگردان
پرس باد کفاشی برگردان
پرس باد کفاشی سطلی
پرس باد کفاشی سطلی

میز و چاپ سیلک

چاپ سیلک به چاپی گفته می شود که معمولا توسط رنگ های pvc و یک شابلون (توری سیلک) بروی پسته ای کفش طرحی را ایجاد میکنند. به دلیل راحتی و فرایند آسان و همچنین قیمت پایین تر چاپ سیلک نسبت به روش های دیگر، معمولا این نوع طرح ها نیز زیاد استفاده میگردد.

در زمینه ی استفاده از میز و چاپ سیلک باید از فردی که دارای تجربه ی (هر چند کوتاه) استفاده  از این روش را دارد، برای کار گرفته شود.

چاپ سیلک برای تمام مدل ها استفاده نمی گردد و برای هر تولیدی کفش امری ضروری محسوب نمی گردد. معمولا در صورت نیاز به این نوع کارها، از افرادی که به صورت خدماتی در بیرون تولید کارگاه دارند استفاده میگردد.

چاپ سیلک مورد استفاده در ایران بیشتر به صورت سنتی در کارگاه های خدماتی می باشد. اما میز ها و حتی دستگاه های بسیار پیشرفته ای ساخته شده اند که عمل چاپ سیلک را بروی سطوع مختلف انجام میدهند.

دستگاه پیشرفته چاپ سیلک چند رنگ
دستگاه پیشرفته چاپ سیلک چند رنگ
چاپ سیلک سنتی
چاپ سیلک سنتی
میز 6 رنگ متحرک چاپ سیلک
میز 6 رنگ متحرک چاپ سیلک

دستگاه پرس حرارتی یا پرس سابلیمیشن

از دستگاه پرس حرارتی برای کارهایی مانند چسباندن نوار های TPU، لمینت دو پارچه، نرم کردن قدک حرارتی و… استفاده می شود. همچنین یکی دیگر از نام های این دستگاه پرس سابلیمیشن یا همان رنگ برگردان است که در صنعت چاپ و کفش نیز استفاده می شود. البته برای چاپ سابلیمیشن (به اختصار چاپ سیلک) از رول های بزرگ صنعتی نیز استفاده میگردد.

 از دیگر نام های این دستگاه نیز می توان به پرس TPU اشاره کرد.

دستگاه پرس حرارتی - پرس سابلیمیشن - پرس TPU
دستگاه پرس حرارتی - پرس سابلیمیشن - پرس TPU

دستگاه بافت رویه کفش

یکی دیگر از دستگاه های کفاشی بسیار پر کاربرد مدرن و امروزی ، دستگاه بافت (در کفاشی : دستگاه بافت رویه کفش) نامیده می شود. سال 2012 میلادی شرکت بزرگ آدیداس دستگاه بافت را به خدمت صنعت کفش گرفت تا تحولی عظیم را در کفش های نوین جهان پایه گذاری کند (البته نایک نیز بر این ادعا پایبند می باشد).

با روی کار آمدن این نوع دستگاه های تولید کفش فرایند تولید رویه کفش بسیار بالا رفت. البته دستگاه های بافت موجود در ایران از توان تولید پایینی برخوردار هستند. بهترین نوع دستگاه های بافت مختص کشور آلمان می باشد. دستگاه های بافت انواع مختلفی دارند. مدل هایی همچون گردبافت (حلقوی)، تار و پودی و… دارند.

وجود دستگاه بافت رویه کفش در تولیدی های کفش ضروری نمی باشد و در صورتی که شما نیاز به این دستگاه دارید می توانید از کارگاه های بافندگی برای این کار استفاده کنید. همچنین قیمت دستگاه کفاشی بافت نیز مقداری بالا می باشد.

دستگاه بافت رویه کفش
دستگاه بافت رویه کفش

دستگاه کارکشی (پنجه کش و پاشنه کش)

یکی دیگر از دستگاه های تولید کفش، دستگاه کارکشی می باشد. اگر مدل کفش طراحی شده توسط شما به صورت غیر اشتروبلی باشد، برای انجام فرایند چسباندن زیره به رویه در قسمت پیشکاری، عملی به نام کارکشی انجام می شود. این کار که توسط پیشکار صورت میگیرد، سخت ترین و حساس ترین مرحله پیشکاری می باشد.

در صورت عدم انجام صحیح آن ممکن است که در قسمت جلویی یا انتهایی کفش چروک هایی مشاهده شود. برای عدم رخ دادن این اتفاق دستگاه های کارکشی پنجه کش یا پاشنه کش ساخته شده است.

گرچه وجود دستگاه کارکشی کفش برای تولیدی کارگاه ضروری نمی باشد اما کیفیت تولید کفش یا این دستگاه ساخت کفش بسیار بالاتر میرود.

دستگاه کارکشی کفاشی
دستگاه کارکشی کفاشی

رباط صیقل

از رباط صیقل در کارخانه های فوق حرفه ای برای گرفتن و پرداخت کاری قسمت های اضافی کفش مورد استفاده قرار میگیرد. این روش بهترین راه و سریع ترین راه برای انجام کار های کوچکی که با دست ممکن مدتی را از کارگر بگیرد ساخته شده است. مبتکر استفاده از این دستگاه شرکت نیوبالانس است.

رباط صیقل دهنده، کفش را به صورت اتوماتیک از روی نقاله برداشته و با پرداخت کاری، قسمت های اضافه زیرین و کناری کفش را در چند ثانیه حذف میکند.

به دلیل قیمت بسیار  بالای این دستگاه هوشمند استفاده آن در کاخانه های کفش ایران دیده نشده است. همچنین برای انجام کارهای رباط صیقل کفاشی از طریق راه های دستی و یا دستگاه هایی به نام دستگاه سمباده، دستگاه لویس، دستگاه لب تا و… استفاده می شود.

استفاده از رباط در صنعت کفش
استفاده از رباط در صنعت کفش

دستگاه لویس

لویس نام وسیله ای است که برای کم کردن ضخامت پارچه و چرم در کفش های دست دوز از آن استفاده میگردد. در صنعت کفش و سیستم های کارخانه ای تولید کفش، معمولا در کفش هایی که دارای چرم طبیعی یا چرم مصنوعی می باشد (بیشتر کارهای مجلسی) از دستگاه لویس کفاشی برای کم کردن ضخامت قسمت هایی که ممکن است زیر دوخت بروند استفاده میگردد.

به فرایند نازک کردن لبه های چرم و یا چرم مصنوعی (مانند فوم ها) لویس کاری گفته می شود. اگر مدل طراحی شده توسط شما دارای چرم باشد به احتمال خیلی زیاد نیاز به دستگاه لویس کفاشی می باشد.

دستگاه لویس کفاشی
دستگاه لویس کفاشی

دستگاه چسب زن لب تا

قسمت هایی که قرار است بعد از لویس کاری دوخته شود ابتدا توسط چسب روی هم قرار میگیرند و سپس با چکش مخصوص روی آن ضربه وارد می شود. این کار برای محکم کاری قبل از دوخت انجام می گیرد.

در کارخانه های به روز و صنعتی این کار برای تسریع و بالا بردن روند تولید به دستگاهی به نام دستگاه چسب زن لب کفاشی تا سپرده می شود که تمام مراحل را به صورت اتوماتیک انجام میدهد.

به دلیل قیمت بالای دستگاه چسب زن لب تا، و عدم استفاده ی آن در تمام مدل ها، وجود آن در یک تولیدی کوچک یا متوسط ضروری نمی باشد.

دستگاه لب تا کفاشی
دستگاه لب تا کفاشی

دستگاه سمباده زن

گاهی برای قسمت های مختلف یک کفش نیاز به استفاده از سمباده برای زبر کردن یا کم کردن حجم آن قسمت نیاز است. به عنوان مثال برای از بین بردن قسمت های اضافی از رویه (معمولا در کارهای چرم و فوم دار) که به زیر زیره کفش رفته است نیاز به صاف کردن آن قسمت می باشد. استفاده از سمباده های معمولی و با دست کاری دشوار است. از این رو برای این کار از دستگاهی به نام دستگاه سمباده زن کفاشی که دارای یک دینام می باشد استفاده می شود.

سمباده های استفاده شده در این کار در هر شماره ای دور محوری که برای این کار ساخته شده است در قطر های مختلف پیچیده می شود و با روشن کردن دستگاه سمباده زن شروع به چرخش میکند.

استفاده از دستگاه سمباده زن برای راه اندازی تولیدی های کفش زیاد ضروری نمی باشد و بیشتر در کارهای مجلسی و دست دوز از آن استفاده میشود.

دستگاه سمباده
دستگاه سمباده

دستگاه خشک کن

پس از اتمام کار ساخت کفش و سپری شدن تمام مراحل و قبل از قسمت کار جمع کنی (کنترل نهایی و بسته بندی) ممکن است کفش ها را در دستگاه خشک کن کفاشی برقی یا گازی قرار دهند.

این امر برای بالا بردن کیفیت و ظاهر کفش(در اصطلاح کفاشی رخ کفش) انجام میگیرد. البته در ایران معمولا این مرحله به دلیل صرف زمان زیاد و عدم هزینه برای خرید این دستگاه حذف میگردد.

دستگاه خشک کن کفاشی برای راه اندازی کارگاه و کارخانه کفش ضروری نمی باشد.

دستگاه خشک کن کانوایر
دستگاه خشک کن کانوایر

دستگاه اشعه uv (مادون بنفش) و اشعه ir (مادون قرمز)

برخی از انواع مواد اولیه استفاده شده در صنعت کفش، برای فراوری و آماده شدن نیاز به زمان دارند. به عنوان مثال برای خشک شدن چسب Pu33 یا چسب Pu3339 باید حدود 2 ساعت زمان سپری شود (البته در صورت اضافه شدن ماده ای به نام دزمادور به داخل چسب). این کار برای نفوذ به داخل لایه اولیه pu زیره و لایه اولیه پارچه و تبدیل آن لایه ها می باشد.

با استفاده از دستگاه اشعه uv (که دارای نوار نقاله و باکس محافظ می باشد) به کمتر از 2 دقیقه کاهش پیدا میکند. استفاده از دستگاه اشعه uv به دلیل هزینه آن و نیاز به اپراتور اضافه برای استفاده کردن از این دستگاه کفاشی، در ایران دیده نشده است.

البته برای برخی از مواد نیز به نور مادون قرمز یا همان اشعه مادون قرمز (ir) نیاز است.

دستگاه کانوایر اشعه ir و uv
دستگاه کانوایر اشعه ir و uv

دیگ بخار

دستگاه دیگ بخار دستگاه کفاشی ای است که آب را توسط مخزنی به سمت لوله های المنت دار هدایت میکند. دستگاه دیگ بخار کفاشی برای فرم دادن به پسته ای کفش و همچنین حالت پذیر کردن مواد اولیه ای مانند قدک حرارتی (قدک ها انواع مختلفی مانند بنزینی، رزینی، حرارتی و… دارند) استفاده می شود. استفاده از دستگاه بخار کفش برای راحت تر شدن کار پیشکار نیز پیشنهاد می شود.

خوشبختانه استفاده از دستگاه های این چنینی در ایران رو به گسترش دارد. البته دستگاه دیگ بخار برای تولیدی های کوچک و متوسط زیاد توصیه نمی شود.

دستگاه دیگ بخار کفاشی 4 کاناله
دستگاه دیگ بخار کفاشی 4 کاناله

قیمت دستگاه های کفاشی

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که نمتوان به صورت دقیق قیمت دستگاه های کفاشی را بیان کرد. از جمله مهمترین علت های عدم ارائه قیمت دستگاه کفاشی، وابستگی زیاد به قیمت ارز های خارجی، تنوع بسیار بالای دستگاه های کفاشی، شرکت های ماشین ساز بسیار زیاد و… می باشد.

منابع صفحه دستگاه ساخت کفاشی

سایت کفش کفاش ها (100 در 100 مطالب)

بله. تمام مطالب گفته شده در صفحه دستگاه های تولید کفش توسط سایت کفش کفاش ها گفته شده است.

شما با خواندن این صفحه با تمام دستگاه های ضروری که برای راه اندازی یک تولیدی کفش ضروری است آشنا می شوید.

مطالب و راهنمایی این پست تماما توسط نویسنده این پست و طبق تجربه شخصی که از صنعت کفش ایران و جهان داشته نوشته شده است.

بله. در این پست تا جایی که شده از پرداختن به موضوعات غیر مرتبط جلوگیری شده است.

یک پاسخ

  1. خيلى عاليه و لازم تا كار آفرينان كفش بتوانند استفاده كنند مجموعه ما هم در خدمت صنعت كفش اعلام آمادگى ميكند سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با سلام

سایت کفاش ها در حال باز طراحی است. این باز طراحی به هدف فراهم کردن زمینه ای برای قرار دادن محصولات تولید کنندگان یا نمایش خدمات جامعه کفش ایران می باشد.

به دلیل باز نگه داشتن سایت برای بازدید کنندگان، باز طراحی به صورت زنده انجام خواهد شد. بسیاری از قسمت های سایت موقتا غیر فعال و با ظاهری نامناسب نمایش داده خواهند شد. همچنین برخی از لینک ها نیز به صورت موقت غیر فعال خواهند شد.

برای اطلاع از زمان دقیق راه اندازی میتوانید شماره تماس یا ایمیل خود را در زیر وارد کنید: