لوگو سایت کفش کفاش ها
دسترسی ها

بازار های خرید کفش تهران

بازار های خرید کفش تهران
آشنایی با بازار های خرید کفش تهران یکی از مهمترین مسائلی است که ذهن افراد را به خود درگیر میکند. شناخت تمام بازار های خرید تهران برای همه مهم نیست اما آشنایی با تعدادی از این مراکز خرید در نزدیکی هر فردی ضروری است. شما با خواندن این صفحه با مهمترین مراکز خرید کفش در تهران آشنا میشوید.
بازار های تهران برای 2 قشر مردم عادی و کسانی که در صنعت کفش می باشدند از اهمیت بالایی برخوردار است.

شهر تهران

شهر تهران با جمعیتی بالای 9 میلیون نفر بزرگترین شهر ایران محسوب میگردد. با توجه به نزدیک بودن تهران به شهر های بزرگ دیگر از جمله کرج، اسلامشهر، شهریار و… جمعیتی بالای 13 میلیون نفر روزانه در تهران تردد میکنند. سرعت رشد استان تهران نیز به شدت بالاست.

طبق آخرین تحقیقات جمعیت استان تهران در سال 1404 به بالای 20 میلیون نفر میرسد. زندگی در شهر تهران زیاد ارزان قیمت نیست. از این رو شناخت مراکز خرید کفش مهم که با درامد افراد همخوانی داشته باشند از اهمیت بالایی برخوردار است.

آمار : مرکز ملی آمار – سال 1398

شهر تهران - سایت کفش کفاش ها

بازار های خرید کفش تهران در یک نگاه

شناخت بازار های خرید کفش تهران، به دلیل ارتباط مستقیم این محصول با پوشاک که یکی از نیاز های اساسی انسان می باشد بسیار مهم است. در این صفحه به صورت کلی سعی شده است، با مهمترین بازار های کفش تهران که هم برای مردم عادی و هم افرادی که در صنعت کفش مشغول به کار هستند اشاره شود.

در سایت کفش کفاش ها و در صفحه بازار های خرید کفش تهران به تمام مراکز های خرید که به صورت پاساژ، خیابان، راسته، محله و… باشند به اختصار بازار خرید کفش نامبرده شده است.

بازار بزرگ تهران

در بین بازار های خرید کفش تهران، بازار بزرگ تهران به عنوان مهمترین مرکز خرید تهران و حتی ایران شناخته شده است. تقریبا همه نوع محصول را در این بازار میتوان یافت. این بازار نه تنها مختص فروشگاه های تک فروش، بلکه قطب بنکدار های کفش ایران نیز می باشد. روزانه هزاران نفر از سراسر ایران به این بازار سر میزنند. همچنین بازار بزرگ تهران یکی از مراکز مهم گردشگری تهران نیز میباشد.

راسته ی خیابان 15 خرداد دارای فروشگاه ها و پاساژ های پر شماری برای خرید پوشاک و کفش میباشد. خرید از بازار بزرگ تهران معمولا به صرفه است. اجناس فروشی این بازار از کیفیت های پایین تا بالا را در بر میگیرد. قیمت ها نیز در انواع فروشگاه های بازار تهران رقابتی می باشد.

در بازار بزرگ تهران تعدادی خیابان، سرا، پاساژ و… وجود دارد که تمرکز آن محل ها بروی خرید و فروش کفش عمده می باشد. از جمله مهمترین آنها می توان به بازار چار سوق قدیم و جدید (چار به معنای چهار – چهار سوق نیز می گویند)، راسته ی گذر قلی، سید اسماعیل و… اشاره کرد.

دسترسی به بازار بزرگ تهران

دسترسی به بازار بزرگ تهران به دلیل واقع بودن در مرکز شهر و طرح ترافیک با خودروی شخصی امکان پذیر نیست. اما ایستگاه های مترو زیادی (ماننده خیام – 15خرداد و…) در نزدیکی این محل قرار دارند.

آدرس :  تقاطع خیابان خیام و 15 خرداد

بازار بزرگ تهران
بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ ایران (ایران مال)

یکی دیگر از بازار های خرید کفش تهران، بازار بزرگ ایران یا همان ایران مال است که یکی از بزرگترین بازار های جهان می باشد که قسمت هایی از آن در سال 1397 به بهره برداری رسید. در این مجموعه فروشگاه های زیادی را از جمله مغازه های کفش میتوان یافت.

این مرکز خرید بزرگترین بازار خاورمیانه و پنجمین مرکز خرید بزرگ دنیا میباشد. با این حال توجه به این نکته که تعداد بیشماری از واحد های آن هنوز خالی میباشد ضروری است. به گفته برخی از بازدید کنندهای این مرکز، قیمت های ارائه شده نسبت به کیفیت محصولات بالا میباشد.

دسترسی به ایران مال

دسترسی به این مرکز با حمل و نقل عمومی شهری دشوار است. همچنین پارکینگ این مرکز در محل دوری از قسمت اصلی آن قرار گرفته است.

آدرس :  اتوبان خرازی – نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر

مرکز خرید ایران مال
مرکز خرید ایران مال

خیابان منیریه (میدان منیریه)

امروزه خیابان منیریه به یکی از قطب های فروش لوازم ورزشی و  کفش تبدیل شده است. معمولا کیفیت کفش های ارائه شده در فروشگاه های این خیابان بالاست. تعدادی از برند های مهم کفش دنیا نیز در این خیابان شعبه دارند. خیابان و میدان منیره، یکی از بازار های خرید کفش تهران می باشد که به دلیل وجود مغازه های کفش فروشی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

البته خاطر نشان میشویم که بیشتر محصولات ارائه شده در این خیابان مربوط به کفش های شرق آسیا (به اصطلاح های کپی) می باشد. همچنین با افزایش نرخ ارز بسیاری از فروشگاه های این خیابان به فروش محصولات با کیفیت ایرانی روی آورده اند.

دسترسی به منیریه

خیابان منیریه در مرکز شهر تهران و در طرح ترافیکی قرار دارد. البته دسترسی به مرکز خرید و فروش کفش در منیریه راحت می باشد. خط 7 BRT (راه آهن-تجریش) و همچنین خط 3 مترو، ایستگاه میدان منیریه راه های عمومی برای رسیدن به این خیابان است.

آدرس : منطقه 11 تهران – محله منیریه

میدان منیریه
میدان منیریه

باغ سپهسالار (خیابان صف)

یکی از مشهورترین مراکز تولید کفش های بادوام ایرانی و همچنین بازار خرید مردم این محل است. نام هایی مانند خیابان صف، باغ سپهسالار و باغ صدر اعظم به این مکان داده شده است. حتی نام این محل به دلیل شهرت این محله در بین کفاشان ایرانی به اختصار باغ گذاشته شده است. تردد خودرو از سال 1385 در این خیابان ممنوع گردید. 

محدوده خیابان صف یکی از مراکز مهم خرید کفش برای تهرانی ها و حتی دیگر استان ها می باشد. انواع و اقسام مدل های کفش فروشی از جمله فروشندگان چرم ، کفش بچگانه، بوت، ورزشی و… را در باغ سپهسالار میتوان یافت.

دسترسی به باغ سپهسالار

خیابان صف یکی از خیابان های پیاده روی ایران است و هیچ خودرویی نمیتواند به آن وارد شود. همچنین مسیر خیابان جمهوری یک طرفه میباشد که دسترسی را با خودروی شخصی به این مرکز خرید کم کرده است. اتوبوس های جمهوری و بهارستان و همچنین خط 2 مترو ایستگاه بهارستان راه های دسترسی عمومی خیابان صف است. 

آدرس : بین میدان بهارستان و چهار راه ظهیرالاسلام

بازار خرید کفش باغ سپهسالار
بازار خرید کفش باغ سپهسالار

پاساژ تیراژه 1

پاساژ تیراژه 1 یکی از بازار های خرید کیف و کفش مشهور در غرب تهران میباشد. قدمت این پاساژ بالای 15 سال است و یکی از پر بازدید ترین مراکز فروشگاهی غرب تهران نیز می باشد. ساعت کاری پاساژه تیراژه 1 ساعت 10 صبح الی 23:30 است.

ساختمان این مرکز دارای 5 طبقه (2طبقه منفی) است و فروشگاه های تجاری این ساختمان در 3 طبقه کنار یکدیگر فعالیت میکنند. این مرکز به دلیل دارا بودن مغازه های زیاد کفش فروشی در لیست بازار های خرید کفش تهران جای میگیرد.

دسترسی به پاساژ تیراژه 1

این مرکز دارای یک پارکینگ می باشد که البته ظرفیت پایینی دارد. اطراف خیابان تیراژه نیز معمولا بسیار شلوغ میباشد. همچنین نزدیکترین ایستگاه مترو خط 2 ایستگاه صادقیه است که مقداری از این مرکز دور است. خط 10 BRT (آزادی-دانشگاه علوم تحقیقات) نیز راه دیگر دسترسی به تیراژه 1 می باشد

آدرس : بزرگراه اشرفی اصفهانی – نرسیده به بزرگراه همت

بازار خرید کفش تیراژه 1
بازار خرید کفش تیراژه 1

پاساژ تیراژه 2

پس از مرکز خرید تیراژه 1 در سال 1392 یک پاساژ دیگر با همین نام در نظام آباد تهران به نام تیراژه 2 ساخته شد. شعبه هایی از کیف و کفش های برند در تیراژه 2 فعالیت میکنند. ساعات فعالیت این مرکز از 9 صبح تا 23 شب میباشد.

پاساژ تیراژ 2 به دلیل بزرگی و دارا بودن مغازه های کفش فروشی زیاد، توانسته در صفحه “بازار های خرید کفش تهران” در  سایت کفش کفاش ها قرار بگیرد.

دسترسی به پاساژ تیراژه 2

بر خلاف تیراژه 1 در تیراژه 2 پارکینگی بزرگ ساخته شده است. پس رفت و آمد به این مرکز با خودروی شخصی راحت است. همچنین ایستگاه متروی شهید مدنی نیز نزدیک این پاساژ است.

آدرس : اتوبان امام علی (ع) جنوب – خروجی خیابان مدنی

بازار خرید کفش تیراژه 2
بازار خرید کفش تیراژه 2

پاساژ قائم

پاساژ قائم یکی از معروفت ترین و قدیمی ترین پاساژ های خرید در شمال شهر تهران می باشد. ساختمان این بازار از 6 طبقه که متشکل از 700 واحد می باشد تشکیل شده است. یکی از ایراد های این پاساژ این است که با توجه به نوع اصناف آن در روزهای تعطیل بسته می باشد. در سایر روز ها از 10 صبح تا 22 شب باز می باشد.

در این مرکز خرید معمولا اصناف مختلف در هر طبقه دسته بندی شده اند. فروشگاه های کیف و کفش و پوشاک بیشتر در طبقه همکف این ساختمان قرار دارند. همچنین طبقه زیر همکف برای پوشاک آقایان و طبقه اول برای پوشاک بانوان  تدارک دیده شده است.

دسترسی به پاساژ قائم

دسترسی به پاساژ قائم به دلیل واقع بودن در شما خیابان ولیعصر بسیار راحت است. در نزدیکی این مرکز خرید،خط 1 مترو، ایستگاه  تجریش و خط7 BRT (راه آهن – تجریش) قرار دارد. همچنین پاساژ قائم دارای پارکینگ میباشد که شما میتوانید از آن استفاده کنید.

آدرس : میدان تجریش – خیابان شهرداری

پاساژ قائم تجریش
پاساژ قائم تجریش

هفت حوض

یکی دیگر از بازار های خرید کفش تهران، میدان هفت حوض که در نارمک تهران می باشد است که یکی از محل های پر فروشگاه برای خرید کفش است. حد فاصل مترو سرسبز و میدان هفت حوض فروشگاه های کفش زیادی وجود دارد. فروشگاه های هفت حوض معمولا دارای کفش های کپی ایرانی می باشند. 

تمرکز اصلی هفت حوض در صنعت کفش بیشتر روی کفش های مردانه است. این محل داری تعدادی پاساژ بزرگ نیز می باشد. بیشتر کفش های ارائه شده در هفت حوض از نوع مجلسی می باشد.  به عبارتی سبک محصولات هفت حوض بیشتر شبیه فروشگاه های خیابان فردوسی می باشد.

دسترسی به هفت حوض

دسترسی به هفت حوض ساده است. شما میتوانید علاوه بر خودروی شخصی از مترو خط 2 در ایستگاه سرسبز استفاده کنید. همچنین 2 خط اتوبوس BRT در مسیر علم و صنعت-بیهقی و علم و صنعت-خاوران از هفت حوض میگذرند.

آدرس : اتوبان رسالت

بازار خیرد کفش 7 حوض
بازار خیرد کفش 7 حوض

پاساژ پالادیوم

یکی از برترین مراکز خرید تهران پاساژ پالادیوم می باشد. این بازار خرید تهران میزبان برخی از برند های مطرح کفش جهان میباشد. ساعت کاری واحد های تجاری پالادیوم 10 صبح تا 10 شب است. تنوع کفش های مردانه در فروشگاه های کفش این مرکز خرید بیشتر از کفش های زنانه می باشد.

دسترسی به پالادیوم

پاساژ پالادیوم دارای 6 طبقه پارکینگ میباشد. دسترسی به پالادیوم از طریق مترو سخت است. نزدیکترین مترو به پالادیوم ایستگاه تجریش میباشد که بعد از آن نیاز به گرفتن تاکسی برای مسیر زعفرانیه است.

آدرس : زعفرانیه – خیابان مقدس اردبیلی – نرسیده به میدان الف

مرکز خرید پالادیوم
مرکز خرید پالادیوم

خیابان فردوسی

از دیگر بازار های خرید کفش تهران، خیابان فردوسی را می توان نام برد. خیابان فردوسی به دلیل وجود فروشگاه های کیف و کفش، مخصوصا چرم و طرح چرم از اهمیت بالایی برخوردار است. بیشتر کسانی که قصد خرید پوشاک مردانه و کفش های مجلسی مخصوص مناسبت هایی مانند عروسی را دارند به این خیابان سر میزنند. 

تنوع مدل ها و تنوع قیمتی این خیابان بسیار زیاد است. در خیابان فردوسی تهران شما میتوانید کفش های چرم طبیعی یا مصنوعی و همچنین کفش های دست دوز بسیار خوبی را پیدا کنید.

دسترسی به خیابان فردوسی

خیابان فردوسی تهران نیز در طرح ترافیکی قرار دارد. البته برای دسترسی به این خیابان میتوانید از خط 4 متر و ایستگاه میدان فردوسی استفاده کنید.

آدرس : میدان فردوسی – راسته خیابان فردوسی

بازار کفش خیابان فردوسی
بازار کفش خیابان فردوسی

6 پاسخ

  1. سلام
    ممنون از پستتون
    چقدر عالی دسته بندی کردید.
    قسمت بازار های عمده فروشی تهران فقط همون چند مورد هستند؟

  2. میشه یه پیج معرفی کنید که معتبرباشه ومن بتونم ازش خرید اینترنتی کفش انجام بدم یعنی مشتری ازمن سفارشارو ازهمون جا برای مشتری ارسال کنه

    1. اگه منظورتون پیج های اینستاگرام و برنامه های مشابه هست که هیچ پیجی معتبر نیست
      برای اعتبار سایت های فروشگاهی هم به نماد اعتماد اونها دقت کنید

    2. سلام من میخواهم شغل کفش فروشی بزنم به نظر شما از کدامیک از این بازارها میشود کفش خوب با قیمت مناسب و ارزان خرید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با سلام

سایت کفاش ها در حال باز طراحی است. این باز طراحی به هدف فراهم کردن زمینه ای برای قرار دادن محصولات تولید کنندگان یا نمایش خدمات جامعه کفش ایران می باشد.

به دلیل باز نگه داشتن سایت برای بازدید کنندگان، باز طراحی به صورت زنده انجام خواهد شد. بسیاری از قسمت های سایت موقتا غیر فعال و با ظاهری نامناسب نمایش داده خواهند شد. همچنین برخی از لینک ها نیز به صورت موقت غیر فعال خواهند شد.

برای اطلاع از زمان دقیق راه اندازی میتوانید شماره تماس یا ایمیل خود را در زیر وارد کنید: